Vandaag is het eindelijk zover, de reis kan beginnen! We rijden binnen 10 min naar Schiphol, maar dat komt omdat we in Amsterdam een overnachting hebben gehad. Echt heel relaxed hoor!! Inchecken hebben we gisteren thuis al gedaan dus we hoeven alleen de koffers maar af te geven. Het is er nog niet druk en we kiezen daarom maar voor een balie, anders moet je zelf de koffers inchecken. We lopen dan richting de douane…….. gelukkig ze laten ons gaan. We shoppen nog even (er wordt niets gekocht). Bij de gate aangekomen staat er al een lange rij tja… we moeten maar aansluiten.

Het vliegtuig vertrekt om 13.00 uur vanaf de kaagbaan. Je kunt nu met de piloot meekijken, onderaan het vliegtuig zit een earthcamera, hiermee kun je het stijgen en landen volgen, je ziet dan de startbaan en de aarde onder je. Dit hebben wij nog niet eerder meegemaakt, een leuke uitvinding. De piloot geeft aan dat de vlucht 7.50 uur gaat duren. Het was een rustige vlucht zonder turbulentie. Zelfs het eten was lekker, kip in mosterdsaus met gebakken aardappeltjes en later kregen we nog een ijs. Gaat goed met de KLM smiley-ok.

Bij aankomst in Washington lopen we naar de douane…….. hier sluiten we aan in de rij waar we 1.15 uur in staan te wachten smiley_rolleyes niet grappig, maar……gelukkig ook dit jaar zijn we weer welkom in de

usaflag1

We laten ons door een taxi naar het hotel brengen. We zitten even op onze kamer, ziet er leuk uit en lekker ruim, en gaan dan even de omgeving verkennen. We lopen naar het Witte Huis. We zoeken wat te eten en komen uit bij Fridays. Tegen 21.00 uur zijn we weer terug op de kamer en tegen 22.00 uur slaat de vermoeidheid toe……. wij gaan naar bed….. welterusten!!