Dag 6

We rijden naar het Franconia Notch State Park.

Franconia Notch State Park map     Franconia Notch State Park

Flume bridge

De wandeling heeft een lengte van 2 mijl (3,2 km), dat is dus goed te doen. Je begint bij het visitor center, je gaat via een geasfalteerd pad omlaag, dit geldt niet voor de gehele route maar de paden zijn goed te doen. Op sommige plekken is het wat steil. Even verder bereik je Pemigewasset River, die steek je over via de houten Flume bridge. De brug werd gebouwd in 1886, het is een van de oudste covered bridges in de staat New Hamshire.

Het wandelpad gaat verder en je komt vervolgens langs Table Rock. Voorbij Table Rock ga je de kloof in. Het wandelpad bestaat uit zandpaden, houten bruggen en een houten boardwalk. Via de boardwalk klim je een heel stuk omhoog, onder in de kloof zie je de Flume Brook in een reeks van stroomversnellingen en watervallen naar benedenstromen. De granieten wanden zijn op veel plekken dicht begroeid met mos, ook zie je kleine bomen die vanuit de wanden omhoog groeien.

Het was een hele mooie wandeling.

We vervolgen onze weg op de US-93 tot aan de US-91 hier rijden wij maar een klein stukje op om dan de SR-2 te volgen. Deze gaat over in de US-89. Bij Waterbury maken we even een stop voor een rondleiding bij de Ben & Jerry’s ijsfabriek. Bij het kopen van een ticket wordt gevraagd waar wij vandaan komen, uit Nederland. De verkoper vertelde toen dat Ben & Jerry’s een factory in Hellendoorn heeft.

We volgen de Sr-2 en nemen dan de afslag naar de Sr-100 richting Moss Glen Falls.

Vervolgens rijden we een stukje terug op de SR-100 tot aan de afslag van de Sr-17 deze wordt vanzelf de Sr-903 en daarna volgen we de Sr-22. De Sr-22 gaat over in de Sr-9N. De Sr-73 komt bij de Sr-9N en als ze uit elkaar gaan volgen wij de Sr-73 en zo komen we uit bij Lake Placid.

Hotel Lake Placid Summit Hotel

Lake Placid Summit Hotel and Suites, July 2009. photo ©Nancie Battaglia

De dag is goed begonnen met een af en toe de zon maar ook af en toe iets regen. Maar in Lake Placid schijnt de zon en we gaan er maar vanuit dat het weer nu alleen maar beter wordt.

Voor de liefhebbers onder ons en op jullie verzoek…………………….niet schrikken……..

foto van ons

Fijne dag en veel plezier.