Dag 1 – 29 september 2011

Om half 5 gaat de wekker, even wakker worden dan douchen en om 5 uur kunnen we aan het ontbijt. Tja……. het is nog wel erg vroeg om iets te eten, maar het ziet er allemaal lekker uit. Goed verzorgd. Prima hotel. Om 5.45 uur checken wij uit om vervolgens met de shuttlebus van 6.00 uur richting schiphol te gaan. Wij zijn niet de enigen de bus is goed vol en er moeten zelfs een paar personen staan. Bij de incheckbalie van Arkefly aangekomen is de rij nog niet zo heel erg lang………….dus dat valt mee (denken we), maar helaas het gaat allemaal niet zo snel. We vertrekken   met een half uur vertraging om 9.00 uur. Om 12.20 uur (plaatselijke tijd) landen wij in Orlando. De huurauto opgehaald het is een Hyundai Tucson geworden. We rijden richting het hotel, het gaat allemaal heel voorspoeding en in no-time parkeren we de auto voor het hotel. De kamer is prima. We kopen een 7 dagenkaart voor de I-ride, dit noemen ze hier een trolley bus. De trolley rijdt de hele dag over de internationale drive. Tegen 22.00 uur zijn wij naar bed gegaan, het is in Nederland dan 4.00 uur in de nacht/ochtend, dus we hebben een hele lange dag achter de rug.

trolley-service         mickey mouse

Dag 2 – 30 september 2011

Heerlijk geslapen tot 7.00 uur, we zijn wel een paar keer wakker geweest, maar we mogen niet mopperen. Vandaag het rondje Orlando, Tampa, St. Petersburg, Orlando gereden. We zijn nog maar net onderweg of we zien een hoogspanningsmast in de vorm van mickey mouse…………het moet niet gekker worden. Bij Indian Rock Beach hebben we even langs het strand gewandeld, het was geen mooi wit strand, maar je kon er prima lopen. Waar zijn die gele vlaggen langs de kant van de weg toch voor……………….je kunt ermee de weg oversteken!

Dag 3 – 1 oktober 2011

Vandaag zijn we na Daytona Beach gereden, eerst nog even gekeken bij het circuit, maar daar was weinig te beleven. Dus zijn we doorgereden naar het strand. Tegen een betaling van $5 mag je met de auto over het strand rijden. Helaas mochten wij voorlopig niet meer met de auto het strand op,dit in verband met hoogwater. Wij hebben de auto maar geparkeerd en we zijn lopend het strand op gegaan.

Dag 4 – 2 oktober 2011

Allereerst bedankt voor alle reacties op onze website! Hartstikke leuk om ’s ochtends wakker te worden en dan even de reacties te lezen. En de discussie te volgen wanneer en waar de bbq  gehouden wordt, wij wachten wel op de uitnodiging……smilies-boek …..ik heb de agenda al gepakt! We hebben via de receptie van het hotel kaartjes gekocht voor Universal Studios en Universal’s, Island of Adventure inclusief vervoer met de shuttlebus. Vandaag zijn we naar de Universal Studios geweest. We hebben de volgende attracties gedaan: ET, The Simpsons Ride, Men in Black, Jaws, Disaster, Revenge of the Mummy (indoor achtbaan), Shrek 4D, Terminater 2 3D, Holleywood Ripe Ride Rockit (een achtbaan je mag je eigen muziek kiezen die je tijdens de rit hoort), Twister……….

Ride It Out. Er waren geen lange wachttijden, hooguit 10 min. met uitzondering van Revenge of the Mummy hiervoor wel 20 min gewacht.

Dag 5 – 3 oktober 2011

Vanochtend eerst een foto gemaakt van wonderworks een huis dat op de kop staat. Wanneer je het gebouw binnenkomt, zal alles zo ondersteboven zijn, om deel te nemen  in de pret, moet je  worden omgekeerd. Vandaag op weg naar Kennedy Space Center. We zijn via de tolweg gegaan. Nou je kunt het verschil aan wegdek echt wel merken.  Bij het kennedy space center aangekomen  blijkt dat er in 15 jaar tijd niet veel gewijzigtd is. Maar het blijft interessant. Herbert vond de Shuttle launch experience erg leuk, hier voel je wat een astronaut mee maakt tijdens de lancering  van de spaceshuttle.  Auto te koop, is er nog belangstelling………….. Bijpassend nummerbord!

wonderworks      auto te koop

Dag 6 – 4 oktober 2011

Het zit er al bijna weer op, ach ja wat wil je een week is zo voorbij. Vandaag begon de dag met bewolking, dit hadden we de afgelopen dagen nog niet gehad. De zon kwam er wel snel door maar de wolken zijn de hele dag gebleven. Vandaag staat Universal’s Island of Adventure op het programma. Herbert begint met een roller coaster genaamd The Incredible Hulk Coaster, wachtijd 5 min., nou dat valt mee. Dan gaan we naar de 3d Film van Spider-Man, ze rijden je in een karretje rond en dan laten ze een 3d film zien, zit leuk in elkaar. Dan laat Herbert zich een keer omhoog schieten in de Docter Doom’s Fearfall. Herbert gaat in Popeye & Bluto Bilge-Rat Barges, dit is een wildwaterbaan en……………..hij komt drijfnat terug. Dan ook maar meteen door naar Dudley Do-Right’s Ripsaw Falls en Jurassic Parc River Adventure……zo nu alle nattigheid wel gehad, gelukkig is de temperatuur goed en kan alles snel drogen. Bij Harry Potter is de wachttijd een uur, nu even niet later maar weer proberen. Achter in de middag is de wachttijd nog maar 15 min. dus dan maar even in de rij staan. De wachttijd over de gehele dag genomen viel heeeeel erg mee, 5 tot 15 min. goed te doen.

Dag 7 – 5 oktober 2011

Vanochtend begon de dag met een blauwe lucht, maar na enige tijd kwamen de wolken weer voorbij, toch was het een mooie dag, prima van temperatuur. We zijn naar Kissimmee gereden, voor een airboat tour. Het was weer een geweldige ervaring. De vorige keer hebben we zo’n tour over de Everglades gemaakt en nu over de Boggy Creek. Ben je niet in de gelegenheid om naar de Everglades te rijden dan is dit een prima alternatief. Het maakt wel erg veel herrie, maar daarom moet je ook een koptelefoon op. Tja,en wat doe je verder zo’n laatste dag………………..shoppen natuurlijk. Je kunt hier shoppen tot 23.00 uur. Aan alles komt een einde, dus ook aan deze reis, spijtig genoeg! Terugkijkend op afgelopen week dan hebben wij het goed getroffen met het weer, geen druppel regen gehad.  Het laatste verslag zal weer vanuit Nederland worden gemaakt.

Dag 8 – 6 oktober 2011

Vandaag wordt het een lange dag, dus beginnen we rustig met de koffers in te pakken. Alles past er met gemak in. Dus het shoppen is niet te gek geworden. Daarna zijn we naar Sizzler gelopen en hebben voor $4,99 een ontbijtbuffet genomen. Dit is behoorlijk uitgebreid o.a. gekookt ei, gebakken ei, eten   gebakken aardappelen, witte bonen in tomatensaus (je moet er niet aan denken), geroosterd brood, spek, ham, worstjes, tomaat, komkommer, maar natuurlijk ook jam en pindakaas, vers fruit, diverse soorten cruesli en koffie natuurlijk dit schenken ze onbeperkt door.Als we voldoende hebben gehad lopen we weer terug naar het hotel, pakken onze spullen in de auto en checken uit. Dan rijden we richting het vliegveld, onderweg komen we in een aantal regenbuien, maar het stelt nog niet veel voor. We leveren de auto in en hebben in totaal 1174 km gereden. We lopen naar de incheckbalie en leveren hier onze koffers in. Dan gaan we langs de douane, je merkt dat het een klein vliegveld is, de douanier maakt zelfs een grapje hij haalt een stencil met gezochte personen te voorschijn en zegt tegen Herbert dat hij daar op lijkt, nee hoor zegt Herbert…… hij heeft veel meer haar….. Het vliegtuig vertrekt te laat uit Orlando om vervolgens na een half uur te vliegen een tussenstop te maken in Miami. Iedereen moet om veiligheidsredenen het toestel verlaten. We vertrekken met vertraging van ongeveer half uur om na 8.42 uur te vliegen te landen op Schiphol. Wat is het hier koud hé……..verschil van 19 graden! We hebben de trein van 9.30 uur kunnen halen en zo waren wij om 11.45 uur thuis en lagen wij om 12.00 uur in bed. Tot 14.00 uur geslapen en toen alle boodschappen gehaald, de wasmachine aangezet etc. Om 23.30 weer naar bed gegaan en geslapen tot 8.30 uur. Terugkijkend hebben wij weer een heerlijke vakantie gehad.
Lieve mensen bedankt voor jullie berichten!